De blogs van Babs Asselbergs
De blogs van Babs Asselbergs
Creativiteit: een belangrijke sleutel naar klantgerichtheid
If you change the way you look at things, the things you look at change. – Wayne Dyer Al sinds mijn kinderjaren ben ik een creatieve bezige bij. Ik tekende, schilderde en borduurde. Ik maakte mijn eigen kleding en truien (hoewel ik voor de mouwen vaak iemand anders...
Kijk en luister met nieuwsgierige blik naar je klanten. Altijd!
Voor een goede klantbeleving, is het essentieel klanten beter te leren kennen en goed naar hen te luisteren. Wat zijn hun wensen en behoeften? Wat vinden ze dat je goed doet? Wat kan er beter? Wie zijn je klanten eigenlijk? Als je niet weet wie je klanten zijn en wat...
Kijk met een frisse blik en leer ervan!
Leren van anderen kun je overal en van iedereen. Als je er maar voor open staat. De afgelopen maanden ben ik - net als jullie - op veel minder plekken geweest om te ervaren. Te kijken, te horen en te leren. Dat mis ik. Ik kijk graag om me heen en leer graag van...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet
Wat doe jij als je wandelt? Of onderweg bent naar een afspraak of je werk? Ik kijk graag om me heen. Ik heb van kinds af aan al een fotografisch oog. Ik kijk in beelden. Ik leg ze ook vaak vast. Op mijn netvlies maar nog vaker op beeld. Ik hou er van dingen te zien...
Horen, zien & zwijgen
Kijk eens. Kijk eens aandacht naar deze foto. Wat zie je dan? Kijk nog eens? Wat zie je nog meer? En? Wat zag je? Bloemen, een gele dopper, een gele dopper met bloemen, bloemen in papier, een blauwe muur, verfspatten, bruin papier, een oranje bloem, linten, gekleurde...
Waarom de CX Game niet digitaal gaat!
Nu nagenoeg iedereen thuiswerkt, events in Nederland tot 1 juni verboden zijn en we op minstens 1,5 meter afstand van elkaar blijven, zijn workshops en trainingen uit veel agenda’s verdwenen. In het beste geval verplaatst naar het najaar, in het slechtste geval...
Welke waarde voeg jij toe in deze tijd?
De afgelopen dagen hebben wij het als Customer Experience professionals vooral over HOE KUN JE IN DEZE TIJD WAARDE LEVEREN VOOR JE KLANT? EN WELKE WAARDE IS DAT DAN? Maar er is ook een andere kant van de medaille… WELKE WAARDE KUN JIJ ALS KLANT LEVEREN? We...
Wat heeft geel met klantbeleving en met mij te maken?
Toen ik een jaar of 16 was, was het hip om je saaie fiets een kleur te geven. Mijn vriendinnen waren me al voor met rood, blauw en groen. Dus die van mij werd geel. Met zwart. Jaren later woonde ik op kamers in Breda. Binnen 2...
Be the reason why someone smiles today!
De zomer staat voor mij synoniem aan buiten eten en drinken. Thuis, bij vrienden of op een terras in de buurt. En ik ben vast niet de enige die daar enorm van geniet. Het weer heb je niet in de hand, maar zonder zon (zelfs met...
Het effect van niet luisteren! De aanhouder wint …of toch niet?!.
Hoe vaak mag je eigenlijk gebeld worden door een bedrijf waar je ooit klant was? Die vraag stelde ik mijzelf van de zomer toen ik tijdens mijn vakantie 7 (!) keer in 3 dagen tijd gebeld. In de maanden daarna maakte ik dit nog twee keer mee van andere bedrijven. Zij...