Nu nagenoeg iedereen thuiswerkt, events in Nederland tot 1 juni verboden zijn en we op minstens 1,5 meter afstand van elkaar blijven, zijn workshops en trainingen uit veel agenda’s verdwenen. In het beste geval verplaatst naar het najaar, in het slechtste geval afgelast. Veel professionals bieden hun trainingen en workshops daarom nu ook online aan.
Bij het ontwikkelen van de CX Game hebben wij, Nienke Bloem en ik, er heel bewust voor gekozen een bordspel te ontwikkelen. De eerste ideeën waren nog niet droog of er was al een vraag naar een digitale versie.
Nee!
Was toen ons antwoord en dat is het nog steeds.
Waarom? De CX Game verbindt!
De CX Game verbindt kennis en mensen. Precies wat Gerda Schwinkels-Legierse van Grodan laatste vertelde toen we haar spraken over haar ervaring met de CX Game. Sinds september 2019 is Gerda getraind facilitator van de CX Game en rolt zij haar CX strategie wereldwijd uit met behulp van. de CX Game. We laten natuurlijk Gerda zelf aan het woord:
“Ik was op zoek naar een leuke en praktische workshop om collega’s mee te nemen in het CX-gedachtegoed: waar het gaat het nu eigenlijk om? Iets om de theorie (CX-strategie) en de praktijk (de échte beleving) aan elkaar te knopen. Ik ben sterk voorstander van spelend leren.
Er is verbinding ontstaan, het belang van CX is duidelijker en de betrokkenheid met elkaar en het onderwerp is vergroot. Dit draagt bij aan het doorbreken van afdeling denken, het creëren van een gezamenlijk doel. En het heeft enthousiasme teweeggebracht; 28 collega’s hebben aangegeven actief te willen bijdragen aan het CX programma.
De output wordt gebruikt voor verdere detaillering van bestaande plannen en de plannen die worden gemaakt in samenwerking met de ambassadeurs. Daarbij helpt het dat veel collega’s toch meer hetzelfde zijn gaan denken over hoe we het beter voor onze klanten kunnen doen. Onafhankelijk vanuit welke businessunit zij werken.”
Meer lezen over de ervaringen van Gerda bij Grodan over de CX Game? Het volledige interview lees je op de website van de CX Game.
Wil je meer weten hoe de CX Game in jouw organisatie voor verbinding kan zorgen?
Neem contact op met Babs. Zij luistert graag naar jouw verhaal. Samen bekijken we welke mogelijkheden er zijn om, als we straks elkaar weer mogen ontmoeten, je de CX game perfect als verbinder op klantgebied kan gebruiken.