be the reason someone smiles today
activeert jou én je team om samen een nog betere klantbeleving te geven!
* frisse blik * actiegericht * plezier * creative changemaker *
- Wat betekent klantbeleving eigenlijk voor ons?
- Hoe ervaren klanten onze dienstverlening?
- Waar hebben onze klanten behoefte aan?
- Welke stappen zijn nodig om klanten een betere beleving te geven?
- Hoe zetten we onze klantfeedback om in concrete actieplannen?
- Hoe krijgen we medewerkers mee in ons gedachtegoed?
- We willen (meer) klantgericht zijn, maar waar beginnen we?
- die past bij jouw merk en bij de beloftes die je je klanten en medewerkers geeft;
- die consistent gegeven én ervaren wordt.
WAAR BEGIN JE?
- ontstaan inzichten en nieuwe ideeën
- ga je met een andere blik kijken en doen
- krijgen klanten een betere beleving
- hebben medewerkers meer plezier en succes in hun werk
- groei je als bedrijf
- waar je staat
- wat nodig is om klanten een betere en onderscheidende beleving te geven
- hoe medewerkers zelf die beleving – met succes- kunnen geven.
- BEWUSTWORDING: betekenis klantbeleving voor organisatie & individu
- LUISTEREN: Oprecht & écht, leren, luisteren naar klanten & medewerkers
- BEGRIJPEN:
- Klantinzicht verdiepen
- Feedback vertalen naar verbeter- en actieplannen
- ONTWERPEN:
- KlantWijzer: een way of working met gedragsregels en – afspraken
- Optimaliseren klantreis, processen of dienstverlening
- BORGEN: medewerkers laten floreren om de gewenste beleving aan klanten te geven
Nieuwsgierig?
Babs schrijft graag over anders kijken naar de wereld om haar heen. Over haar eigen ervaringen als consument en als ondernemer.
Deze blogs verschijnen op deze website en op die van The Customer Experience Game.
Babs post ook regelmatig berichten op LinkedIn.
Creativiteit: een belangrijke sleutel naar klantgerichtheid
If you change the way you look at things, the things you look at change. – Wayne Dyer Al sinds mijn kinderjaren ben ik een creatieve bezige bij. Ik tekende, schilderde en borduurde. Ik maakte mijn eigen kleding en truien (hoewel ik voor de mouwen vaak iemand anders...
Kijk en luister met nieuwsgierige blik naar je klanten. Altijd!
Voor een goede klantbeleving, is het essentieel klanten beter te leren kennen en goed naar hen te luisteren. Wat zijn hun wensen en behoeften? Wat vinden ze dat je goed doet? Wat kan er beter? Wie zijn je klanten eigenlijk? Als je niet weet wie je klanten zijn en wat...
Kijk met een frisse blik en leer ervan!
Leren van anderen kun je overal en van iedereen. Als je er maar voor open staat. De afgelopen maanden ben ik - net als jullie - op veel minder plekken geweest om te ervaren. Te kijken, te horen en te leren. Dat mis ik. Ik kijk graag om me heen en leer graag van...
klanten over babs
Voor onze halfjaarlijkse Goed Bekend Dag was ik op zoek naar iemand die ons kan helpen met de opzet van een online interactief programma. Toen ik op een ochtend in contact kwam met Babs, wist ik al gauw dat zij hiervoor de aangewezen persoon zou zijn. Diezelfde dag nog kwam Babs met een prikkelend en creatief uitgewerkt voorstel dat volledig aansloot op onze wensen: bewustwording over klantbeleving, verbinding en een flinke dosis FUN. Twee weken laten zaten we met zo’n 60 collega’s in een super gezellige online CX Game Festival. Niet alleen hebben we die dag hele mooie inzichten opgedaan, maar ook nog eens samen een hoop lol beleefd! Babs heeft ons laten zien hoe je op een leuke interactieve manier het thema klantbeleving laat leven. Bedankt, Babs!
Babs is een bevlogen adviseur bij wie de ‘klant’ altijd voorop staat. Ze werkt met veel enthousiasme en doorzettingsvermogen aan klantgerichtheid binnen organisaties en laat zich niet het veld uit slaan bij tegenslagen. Als persoon weet ze mensen te overtuigen door haar enthousiasme, doorzettingsvermogen en overtuigende argumenten. In de samenwerking heeft ze strategisch advies en tactische uitvoering op een prettige manier in een hand, waarbij ze nooit het grotere plaatje loslaat. Samenwerken met Babs geeft energie, inspiratie en levert ook direct resultaat op. Babs ademt klantbeleving en weet dit op een nuchtere, gepassioneerde manier over te brengen aan anderen.
Babs brengt veel energie mee en kan zich goed inleven in de wereld van de huurder. Via het interactief samenwerken in Miro zijn we een stap verder gekomen in klantgerichtheid en hebben we de ideale klantreis vormgegeven. In onze klantreis zat een “black box” want we weten niet wat er allemaal intern speelt bij een verhuurder. Babs liet ons dat in kleine stapjes ontdekken. Met veel ideeën, inspiratie en een mooie print aan de muur van de klantreis weten we allemaal dagelijks waar we het voor doen: fijn en onbezorgd wonen voor onze aangesloten huurders! Babs dank voor je hulp en inspiratie!
Het had de voorkeur om hier met elkaar live invulling aan te geven. Uiteindelijk toch gekozen voor de online variant. Eerlijk is eerlijk, dit heeft de verwachting ver overtroffen! Zeer professioneel. Met een mooi resultaat om mee verder te gaan.
Het was een feestje om hier samen aan te werken. Het is bijzonder inspirerend om op deze manier gezamenlijk invulling te geven aan de klantbeleving van onze service. Hoe mooi is het om mee te mogen maken hoe enorm gedreven al onze collega’s zijn om de klantbeleving vanuit de belofte aan onze klanten ‘wij zijn Persoonlijk Onafhankelijk Dynamisch’ waar te maken.
Samenwerkingspartners
Als de opdracht in omvang (te) groot is, aanvullende expertise of een bewezen aanpak nodig is om het gewenste resultaat te behalen dan werk ik graag samen met Kirkman Company: Voor grote(re) trajecten schakelt Babs Kirkman Company in vanwege hun eigen ontwikkelde & beproefde methode en brede ervaring om organisaties te begeleiden in hun reis naar meer customer excellence. Nienke Bloem: Samen met Nienke ontwikkelt Babs tools die verandering in organisaties op een leuke en praktische manier ondersteunen. Deze tools zetten zij zelfstandig in of samen als onderdeel van een dagprogramma (met keynote en diverse workshops). BuroCactus: Babs en Gaby Remmers zijn oud-collega’s en kennen elkaars werkwijze van haver tot gort. Tijdens wandelingen sparren ze met elkaar over ondernemen en over CX-trajecten waarin ze elkaars ondersteuning kunnen gebruiken.Babs is Customer Experience Expert – CCXP gecertificeerd en Creative Changemaker.
Babs houdt er van om vanuit een ander perspectief naar de wereld om haar heen te kijken en dat anderen ook te leren. Babs fotografeert al haar hele leven. Ze is vooral gefascineerd van het effect van licht en het kunstwerk dat vervolgens door de schaduw ontstaat. Anders kijken optimaforma. Precies wat zij in haar werk ook doet: teams & organisaties op een andere manier naar hun dienstverlening laten kijken en medewerkers bewuster maken van hun gedrag en de service die zij verlenen aan klanten. Om hen vervolgens te leren het samen beter te doen voor klanten en voor en met elkaar.
Babs staat met beide benen op de grond, is actie- en resultaatgericht, een creatieve doener, gestructureerd en concreet. Je weet precies wat je aan haar hebt.
Babs heeft ruim 20 jaar ervaring in vraagstukken rondom klantbeleving als marktonderzoeker, projectmanager en adviseur. Na haar studie aan de HEAO in Amsterdam is ze gestart als accountmanager bij Tempo-Team. Om na 3 jaar haar geliefde studievak in de praktijk te brengen: marktonderzoek. Babs heeft bijna 20 jaar in die branche gewerkt. Eerst bij IPM Research & Advies, daarna bij Blauw Research waar haar liefde voor klant- en medewerkerbeleving is ontstaan.
Sinds 2016 werkt zij als zelfstandig adviseur. Babs heeft ervaring met diverse organisaties, doelgroepen en branches waaronder Mazars, Fatboy, Snelstart, de Staffing Groep, Allianz, Grodan, DLL, SBB, Gemeente Rotterdam, Gemeente Den Bosch, T-Systems, Dawn Foods, Dura Vermeer, Breman, Waterschap Brabantse Delta en BUAS .
Babs is met Nienke Bloem, founder van The Customer & Employee Experience Game en mede-eigenaar van BlommaBerg – the Game Company.
Naast fotograferen, houdt Babs van schilderen, tekenen, koken, yoga en lezen. Ze is graag buiten waar ze wandelt met Suus de Teckel en trekt er als het maar even kan met de camper op uit met man Henri en dochters Isis & Lieve.
NIEUWSGIERIG NAAR WAT babs
VOOR JE KAN BETEKENEN? neem contact met haar op!
Wil je met Babs van gedachten wisselen over jouw CX-vraagstuk?
Heb je interesse in een workshop of training?
Neem dan contact met mij op via 06 17 44 32 49 of babs@babsasselbergs.nl of vul onderstaand formulier in. Binnen 2 werkdagen krijg je een reactie.
Tot binnenkort!
Hartelijke groet, Babs
Bedrijfsgegevens
Babs Asselbergs – KVK 67245978 – NL001807901B35 – Privacy Statement
Foto Credits
De meeste foto’s zijn eigen werk van Babs. De anderen zijn stockfoto’s van Adobe.
De foto van Babs is gemaakt door Viviane van Hooft van Studio on the Spot