Wat doe jij als je wandelt? Of onderweg bent naar een afspraak of je werk?

Ik kijk graag om me heen. Ik heb van kinds af aan al een fotografisch oog. Ik kijk in beelden. Ik leg ze ook vaak vast. Op mijn netvlies maar nog vaker op beeld.

Ik hou er van dingen te zien die anderen niet (zo snel) zien.

Druppels aan een tak, een steentje op straat, een barst in een ruit, weerspiegeling in een plas, dieren in een wolk, die ene geknakte tak, de schoonheid van een verwelkte bloem, gezichten in een lijnenspel op straat of een spannende schaduw die ontstaat door de zon.

Die beelden leg ik vast als verstilde of abstracte beelden. Soms deel ik deze op Instagram.

Listen to your eyes

Ik zet niks in scene als ik fotografeer, ik leg vast wat er is. Als ik wandel of onderweg ben naar mijn werk. Ik luister geen podcasts of muziek, dat leidt af van wat ik zie en ervaar. Als ik daarvoor kies doe ik dat bewust, zodat ik extra goed luister en in me opneem wat ik hoor.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Dat spelletje ken je vast van vroeger. Misschien speel je dat nog steeds wel eens met je kinderen. Dit kun je dus ook in je werkomgeving doen.

Kijk met frisse blik om je heen.

Luister naar wat er om je heen gebeurt.

Observeer

Stel je oordeel uit.

Sta eens stil bij wat je ziet en hoort.

Wat heb je gezien?

Wat leer je ervan?

Als je doet wat je altijd deed, verandert er niks.

We werken allemaal (te) veel op de automatische piloot. We blijven (te) makkelijk in oude patronen hangen en bewegen niet mee. We klagen graag.

Hoe doorbreek je die patronen? Waarom zou je die willen doorbreken?

Om relevant te blijven voor klanten en medewerkers moet je vooruit. Leer van je observaties, van dingen die goed gaan, van dingen die minder goed gaan.

Ga doen, experimenteer en leer.

Praat en klaag minder, maar ga iets doen.

Maar begin met kijken met frisse blik!

Ik leer jou om te zien en te horen wat er nodig is om het beter te doen voor de klant en leuker en makkelijker voor medewerkers.

Hoe ik dat doe?

Door het geven van advies, workshops en trainingen maar vooral door te luisteren, door rond te kijken in jouw bedrijf. Te luisteren naar je klanten en medewerkers. Door die inzichten met je te delen.

Door kleine en leuke opdrachten waar je zelf mee aan de slag gaat, open ik je ogen en oren. Je krijgt concrete handvatten om de beleving aan klanten te verbeteren en je bedrijf klantgerichter te maken.

Begin maar vast met het spelletje: “ik zie ik zie wat jij niet ziet!”

Meer weten? Bel me op 06 17 44 2 49 of mail naar babs@babsasselbergs.nl

Babs Asselbergs fotografeert al haar hele leven en is vooral gefascineerd van het effect van licht en het kunstwerk dat vervolgens door de schaduw ontstaat. Niet voor niets is haar motto op Instagram: “Change the way you look at things and the things you look at change”.

Precies wat zij in haar werk ook doet. Organisaties op een andere manier naar hun dienstverlening laten kijken en medewerkers bewuster maken van hun gedrag en de service die zij verlenen aan klanten. Om hen vervolgens te leren het beter te doen voor klanten en met elkaar. Babs heeft haar eigen bedrijf en is co-founder van The Customer & Employee Experience Game by BlommaBerg.

Instagram: @babs_pictured_this @the_other_perspective_by